سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیب خیال

 

فرهاد مجیدی (بازیکن سابق باشگاه استقلال تهران) در بزرگراه تهران تخلّف می کند. بعد با جسارت و نخوت در مقابل قانون دست به دوربین می شود و با ژست سخنگوئی مردم مأمور نیروی انتظامی را تهدید می کند.

حسین هدایتی ( مؤسّس باشگاه استیل آذین تهران و متّهم پرونده فساد مالی بانک سرمایه) که مشهور است به آقای عابربانک در دادگاه با با صراحت و البتّه وقاحت تصریح می کند که بدهی 586 میلیاردی اش را از راه دریافت تسهیلاتی بدون هیچ وثیقه معتبر و با امضای شبانه لب استخر به دست آورده است.

و آقای حسن روحانی (رئیس جمهور) در وزارت تعاون، کار و  رفاه اجتماعی برای جوسازی و ایجاد فشار بر مجمعی که خود نیز عضو آن است برای تصویب لوایح مربوط به FATF می گوید: "نمی‌شود کشور را به 10، 20 نفر داده و بگوییم که هر تصمیمی آنها بگیرند، ما نیز تابع هستیم؛ چنین نیست... همه شما باید مصاحبه کنید و واقعیّت را به مردم بگویید".

این سه مورد سه نمونه هستند از اضلاع مثلّث بد یُمن شهرتمندان، ثروتمندان و قدرتمندان که با قانون گریزی و مسئولیت گریزی همیشه خود را فراتر از قانون می دانند. پاسخ قاطع نیروی انتظامی به اوّلی، قوّه قضائیّه به دوّمی و مجمع تشخیص مصلحت نظام به سوّمی دوباره روشن خواهد کرد که انقلاب اسلامی با همه فراز و نشیب ها همچنان روی ریل مبانی اصیل خود در حرکت است.

محمّد عابدینی
13 اسفند 1397